poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Karpatka Cytrynowa

Przepis na to ciasto dostałam od Mamusi już dawno temu, ale w wersji
cytrynowej zrobiłam po raz pierwszy. Ciasto parzone robi się błyskawicznie
jeśli tylko skorzystać z rad zaprzyjaźnionego Mistrza Cukiernictwa.
Karpatka cytrynowa to moja wariacja na jej temat, moja rodzinka zachwycona
i nie tylko oni.


Składniki

Ciasto
1 szklanka wody
1/2 kostki margaryny( masła )
1 szklanka mąki
6 jajek
szczypta proszku do pieczenia

Krem karpatkowy cytrynowy
1/2 l mleka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki zwykłej
3/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 żółtka
1 kostka margaryny
1 galaretka cytrynowa
1/2 szklanki wody

Ja to robię tak:
Ciasto: w garnku margarynę i wodę doprowadzić do wrzenia, dodać
mąkę i energicznie mieszać ok 5 minut.Dobrze zaparzona mąka nie przylepia
się do garnka ani łyżki. Ciasto odstawić na chwile do ostygnięcia.
Następnie dodać 2 jajka wymieszać łyżką żeby ochłodzić ciasto.
Potem kolejne 4 ale już mieszać ręką. Ciasto powinno mieć gładką konststencję,
ale dosyć lepką.
Ciasto piec w nagrzanym do 225 stopni piekarniku przez około 20 minut.
Z tej porcji upiekłam dwa blaty w kwadratowej blaszce około 40 cm
.
Krem: 3/4 szklanki mleka odlać dodać obie mąki i żółtka,dokładnie wymieszać,
resztę zagotować z cukrami. Do gotującego się mleka wlewamy przygotowaną mieszankę
energicznie mieszając aż budyń zgęstnieje. Budyń zdjąć z ognia i pozostawić
do ostygnięcia.
Następnie ostudzony mieszamy z miękką margaryną dodając po łyżce,
aż otrzymamy puszysty krem.
Galaretkę rozpuszczamy w wodzie, studzimy. Przestygniętą dodajemy do kremu
i energicznie mieszamy.
Na pierwszy blat ciasta wykładamy krem i przykrywamy drugim.
Ciasto wstawiamy do lodówki na przynajmniej 2 godziny.


1 komentarz: