wtorek, 26 listopada 2013

Pieczone pierożki-Kulebiaki inaczej

Pierogi to jedno z moich ulubionych dań. Jednak czas przygotowania farszu i ciasta zajmuje zbyt dużo czau by robić je często. Postanowiłam poszukać przepisu który będzie choć trochę mniej pracochłonny.

Znalazłam.! Pierogi co prawda nie są typowe, bo z pieca a nie gotowane w wodzie ale smakują tak samo albo i lepiej. Postanowiłam je zrobić w dwóch wersjach
- z kapustą i grzybami dla mojego Męża i z kurczakiem i nie tylko dla mnie.


Składniki

Ciasto

2 szklanki mąki
20 g drożdży
3/4 szklanki letniej wody
3 łyżki oliwy
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru

Farsz I

30 dag kapusty kiszonej
1 cebula
garść suszonych grzybów leśnych
oliwa
sól
pieprz

Farsz II

1/2 brokuła
1/2 opakowania mrożonego szpinaku
1/2 opakowania fety
1 cebula
2-3 ząbki czosnku
pieprz
1 filet z kurczaka
1 cebula czerwona
kilka suszonych pomidorów
skórka otarta z 1/2 cytryny
sól, pieprz, zioła prowansalskie

Ja to robię tak:

Ciasto: drożdże wymieszać z cukrem. Mąkę z dodatkiem soli przesiać i połączyć z oliwą oraz  drożdżami. Na koniec wlać wodę, wyrobić gładki i elastyczne ciasto.

Farsz I: kapustę płuczemy pod zimną wodą następnie gotujemy do miękkości. Grzyby zalewamy  wodzą i gotujemy ok 30 minut. Wystudzaną kapustę i grzyby dosyć drobno kroimy.Na patelni podsmażamy cebulę. Następni dodajemy kapustę i grzyby dalej smażymy.Przyprawimy solą i pieprzem.

Farsz II: brokuła gotujemy na pół twardo. Na patelni podsmażamy czosnek i cebulę, następnie dodajemy szpinak smażymy aż się rozmrozi i dodajemy brokuł. Kiedy już masa będzie w miarę zwarta dodajemy fetę i przyprawiamy. Smażymy aż feta się rozpuści.
Fileta , cebulę i pomidory kroimy w drobną kostkę, następnie przyprawimy(można to zrobić dzień wcześnie żeby smaki się "przegryzły")

Ciasto rozwałkować i wykroić okrągłe placuszki. Następni każdy z nich napełnić farszem i skleić brzegi.
Pierogi z Farszem II- najpierw masa brokułowo-szpinakowa a potem kurczak
Pirogi przełożyć na blachę wyścielona pergaminem.Można je posmarować żółtkiem rozkłócony ze śmietaną. Piec około 10-12 minut w temp. 200 stopni

Moje prezentują się tak.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz