sobota, 11 kwietnia 2015

Ciasto z Wiśniami bez Pieczenia

Rzadko robię takie cista których nie trzeba piec. Zazwyczaj do mnie "nie przemawiają"
Tym razem było inaczej. Skusiły mnie wiśnie i bita śmietana z mascarpone.
No i Nutella, pewnie nie uwierzycie ale kupowałam ją pierwszy raz.
Wiem, już na pewno,że nie ostatni. Ciasto jest po prostu wyśmienite.



Składniki :

Spód
350 gr sucharów
350 gr nutelli

Masa biała
250 gr serka mascarpone
250 gr jogurtu greckiego
500 ml śmietanki 30%
1 cukier waniliowy
3 łyżki cukru pudru
1/2 szklanki wody
6 łyżeczek żelatyny

Masa czerwona
1 słoik wiśni
3 galaretki wiśniowe

Ja to robię tak :

Spód: suchary zmielić, ale nie całkiem drobno, dodać do nich nutellę
( w pokojowej temperaturze) Dokładnie wymieszać i tak przygotowaną masą
wyłożyć dno formy u mnie to prostokątna forma 25x40.
Masa biała : w misce połączyć ze sobą jogurt, serek i cukry. Śmietanę ubić na sztywno
i po łyżce dodawać do masy serowo-jogurtowej, delikatnie i dokładnie wymieszać łyżką
albo mikserem na małych obrotach. Żelatynę rozpuścić w wodzie i przestudzoną dodać do
przygotowanej masy. Wymieszać i wyłożyć na przygotowany już spód. Odstawić do lodówki.
Masa czerwona : wiśnie odcedzić z soku. Do soku dolać tyle wody żeby
w sumie był 1 litr i na nim ugotować galaretki. Kiedy trochę przestygnie
dodać wiśnie i powoli wylać na białą masę i ponownie wstawić do lodówki na około 2 godziny.


Ciasto okazało się być hitem Świąt Wielkanocnych.


8 komentarzy:

  1. Łał, wygląda pięknie szczególnie podoba mi się spód, genialnie prosty :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez robię takie jest bardzo smaczne :)
    http://mojeprzepisy-ania.blogspot.com/2015/02/ciasto-na-nutellowym-spodzie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Wita. Chciałam zapytać, 6 Łyżek żelatyny? to dość dużo..

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam ten przepis, robiłam już kilka przepisów na to ciasto i ten jest najlepszy . Pycha ;)

    OdpowiedzUsuń