niedziela, 26 stycznia 2014

Kołacz z jabłkami i kruszonką

To ciasto przywołuje smaki z dzieciństwa.
Drożdżowe ciasto, jabłka z cynamonem  no i kruszonka,
najlepsza część kołacza : )
Przepis na ciasto drożdżowe znalazłam na zaprzyjaźnionym blogu
http://www.kuchniawopałach.pl dzięki Kasiu!
Jabłka i kruszonka to już mój pomysł.
Ciasto jest puszyste, aromatyczne i bardzo cynamonowe.
Godne polecenia!



Składniki

Ciasto
2,5 szklanki mąki
200 ml mleka
50 g miękkiego masła
20 g świeżych drożdży
2 żółtka
1/4 szklanki cukru
szczypta soli

Masa jabłkowa
6-8 jabłek
5 łyżek cukru
1 cytryna (sok i otarta skórka)
2 kisiele cytrynowe
2 łyżeczki cynamonu

Kruszonka
1/2 szklanki mąki
1/3 szklanki cukru
7,5 dag masła
1 cukier waniliowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Ja to robię tak:
Ciasto: Z drożdży, łyżeczki cukru, kilku łyżek ciepłego mleka i połowy szklanki mąki
zrobić zaczyn. Odstawić w ciepła miejsce na 15 minut, przykryć ściereczką
Wyrośnięty zaczyn połączyć z resztą składników i ponownie odstawić
w ciepłe miejsce na 30 minut.

Masa jabłkowa: Jabłka obrać, pokroić w talarki. Przełożyć do rondla zasypać cukrem.
Dodać sok, skórkę z cytryny i podsmażyć. Kiedy jabłka puszczą sok trzeba go odlać,
wystudzić(płynu powinno być około 150ml można dolać wody)  i rozrobić w nim kisiel. 
Kisiel wlać do jabłek i wymieszać.Masa dość szybko gęstnieje.

Kruszonka: Wszystkie składniki wsypać do miski i rozcierać,
aż powstaną grudki- kruszonka.

Ciasto podzielić na dwie części u mnie 2/3 na spód i 1/3 na wierzch.
Ułożyć na wysmarowanej masłem i oprószonej mąką blaszce 
pierwszą część ciasta potem masa jabłkowa, druga część ciasta i na wierzch kruszonka.
Piec około 35 minut w piekarniku nagrzanym do 175 stopni.


8 komentarzy:

  1. Potwierdzam, ciasto godne polecenia ! Masa z jabłek jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie czegoś takiego szukałam, zaraz będę robić

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się ,że znalazłaś na moim blogu coś co Cię zainteresowało.
    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skorzystalam z przepisu ciasto wyszlo super w wygladzie jak i w smaku.Dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakich wymiarów powinna być blacha ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja piekłam w prostokątnej 40 X 24.

    OdpowiedzUsuń