sobota, 25 stycznia 2014

Likier Kawowy

Już kiedyś mi się udało zrobić ponoć całkiem smaczny likier.
Postanowiłam zrobić go jeszcze raz. Mam nadzieję, że i tym razem wyjdzie pyszny.
Likier jest bardzo aromatyczny i mega kawowy. Robi się go bardzo szybko,
a w smaku jest nieziemski.
Na pewno zabiorę go ze sobą na niecierpliwie wyczekiwana imprezę i oby zrobił furorę.

Składniki

750 ml mleka zagęszczonego niesłodzonego
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
3 łyżki kawy rozpuszczalnej(czubate)
3 łyżki wody
200 ml spirytusu
300 ml wody przegotowanej wystudzonej

Ja to robię tak:
W garnku rozgrzewamy mleko z cukrami do momentu, aż się rozpuszczą.
Kawę zaparzamy trzema łyżkami wody i dodajemy do mleka.
Tak przygotowaną miksturę odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.
Następnie dodajemy spirytus i wodę.Mieszamy.
Likier jest już w zasadzie gotowy do picia, ale najlepiej smakuje
jak się trochę przegryzie.

Zachęcam do wypróbowania przepisu.




4 komentarze:

  1. Przynieś do pracy na spróbowanie;) Ola

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że wyprodukowałaś go dużo większą butelkę niż na zdjęciu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja długo czekałam na ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń