niedziela, 24 listopada 2013

Dietetyczna szarlotka

                             

Znam takie osoby które za szarlotkę dały by się ''pokroić" i mam nadzieję, że moja wersja Wam też przypadnie do gustu i podniebienia.
Długo szukałam przepisu, który będzie i dietetyczny i smaczny,ale się nie udało.
Wymyśliłam więc swój własny przepis.
Może nie jest całkiem dietetyczny, ale na pewno bardzo odchudzony.


Składniki

Ciasto

1 kostka twarogu
100ml mleka
70ml oleju
4 łyżki cukru pudru
35 dag mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia


Nadzienie

6-8 jabłek
1/2 szk cukru
1 kisiel cytrynowy
1-2 łyżeczki cynamonu
sok z 1/2 cytryny



Ja to robię tak:

Ciasto: ser zemleć, rozetrzeć z mlekiem, olejem i cukrem na gładką masę. Można utrzeć mikserem. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Dodać do sera i zagnieść ciasto. Schłodzić.

Nadzienie: jabłka obieramy i kroimy w plasterki lub inaczej, jak kto woli. Przekładamy do rondla, wyciskamy sok z cytryny i dodajemy cukier oraz cynamon. Dusimy tak długo żeby puściły sok,następnie dodajemy kisiel. Mieszamy aż masą zgęstnieje.


Ciasto dzielimy na dwie części. Pierwszą rozwałkowaną kładziemy na blaszkę,wykładamy przygotowane jabłka i drugą część ciasta w całości lub jak u mnie ze wzorkiem
Pieczemy ok 40 min w temp 180 stopni.




Moje wyszło całkiem sympatycznie i wiem że smakowało,.
Może i Wam posmakuje!




Apetycznie i dietetycznie.Uwierzcie na słowo i spróbujcie!

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Też tak myślę,no i tak samo dobrze smakuje jak wygląda :)

      Usuń
  2. czy twaróg może być chudy czy pół tłusty czy jaki? :)

    OdpowiedzUsuń