piątek, 27 marca 2015

Czerwona Kapusta z Porzeczkami

Myślicie,że takie połączenie jest nie możliwe a jednak. Faktycznie kiedy robiłam ją
pierwszy raz też nie byłam przekonana, ale efekt był powalający.
Chrupka kapusta, kwaśne porzeczki, słodka cebula z jabłkiem, "niebo w gębie".
Świetny dodatek do świątecznego obiadu.


Składniki :
1 średnia główka czerwonej kapusty
1 słoik dżemu porzeczkowego (ja miałam domowy)
1 cebula
1 jabłko
2 łyżki miodu
150 ml białego półsłodkiego wina
sól, pieprz, ocet,

Ja to robię tak :

Kapustę siekamy i gotujemy w osolonej wodzie z octem około15 minut.
Kapusta powinna być lekko chrupka.
W garnuszku rozgrzewamy łyżkę miodu, dodajemy dżem i 50 ml wina, podgrzewamy.
Kiedy dżem zacznie gęstnieć, zdejmujemy z ognia i dodajemy do kapusty.
Cebule i jabłko kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy łyżkę miodu,
dodajemy cebule i dusimy około 2 minut. Następnie dodajemy jabłko i pozostałe
wino, dusimy aż wino odparuje. Tak uduszoną cebulę z jabłkiem dodajemy
do kapusty, mieszamy, przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Do rolady z kluskami jak znalazł.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz