czwartek, 24 lipca 2014

Tarta z kurczakiem i cukinią

Późny powrót do domu po pracy i myśl o tym, że dwa wiadra ogórków czekają aż coś z nich zrobię skłoniła mnie dzisiaj do wymyślenia na obiad czegoś szybkiego i prostego do zrobienia- bo mąż głodny. Tak powstał pomysł na tartę no i mogłam wykorzystać jeszcze do tego przyprawy które przed Żarłostacją dostaliśmy do wypróbowania, firmy EDMIR-POL.



Składniki:

1 płat ciasta francuskiego
1 filet z kurczaka
1 mała cukinia
1/2 papryki czerwonej
1 cebula
2 łyżki kukurydzy
4 suszone pomidory
4 łyżki jogurtu greckiego
2 jajka

Przyprawy: zioła prowansalskie, oregano, bazylia, sól, pieprz, sos sojowy i oliwa.

Ja to robię tak:

Zaczynamy od rozgrzania piekarnika do temperatury ok 220 stopni. Kiedy piekarnik się rozgrzewa
filet kroimy w kostkę i przyprawiamy solą, pieprzem, ziołami prowansalskimi i sosem sojowym, na trochę odstawimy. Podsmażamy.Cukinie kroimy w plasterki, solimy i odstawiamy na chwilę aż puści sok. Cebule i paprykę pokrojone w kostkę też podsmażamy. Pomidory suszone kroimy w paski. Jogurt mieszamy z jajkami i przyprawami- według własnego uznania( ja użyłam wszystkich po trochę). Ciasto francuskie wykładamy do formy na tartę, na nie pozostałe składniki- kurczaka, kukurydzę, cebulę z papryką i pomidory. Zalewamy mieszanką jogurtu i jajka a na wierzch układamy plastry cukinii. Tak przygotowaną tartę wkładamy do piekarnika na jakieś 30 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz