wtorek, 1 lipca 2014

Torcik dla Halinki na Imieninki

Dzisiaj moja koleżanka z pracy Halina obchodzi imieniny. Miałyśmy umówione spotkanie
w babskim gronie, wiec długo się nie zastanawiając postanowiłam upiec tort,
a w zasadzie jego mini wersję.
Tak się prezentuje.
Mam nadzieję, że smakuje.



Składniki

Biszkopt
2 jajka
3 łyżki cukru
3 łyżki mąki
1 łyżeczka czubata kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

Masa śmietanowa
400 ml śmietanki 36%
1/2 szklanki  gorącej wody
1 galaretka cytrynowa
2 łyżki cukru pudru

Dodatkowo : Maliny

Ja to robię tak:

Biszkopt: białka oddzielamy od żółtek, ubijamy ze szczypta soli na sztywno.
Do ubitych białek dodajemy po łyżce cukru. Nadal ubijając dodajemy po jednym żółtku.
Do tego momentu używam miksera.
Mąkę i kakao przesiewamy i razem z proszkiem dodajemy do masy jajecznej,
mieszamy drewnianą łyżką. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 15 minut.
Studzimy.

Masa śmietanowa:w wodzie rozpuścić galaretkę, pozostawić do wystygnięcia i lekkiego stężenia. Śmietanę ubić na sztywno, dodać cukier i wystudzoną galaretkę. Dokładnie wymieszać.
Masa dość szybko gęstnieje.

Biszkopt dzielimy na dwa blaty. Na pierwszym układamy maliny lub inne owoce. Następnie nakładamy połowę masy i przykrywamy drugim blatem na który wykładamy resztę masy.
Ja swój tort udekorowałam kwiatami nasturcji i nie tylko.
 




1 komentarz: