wtorek, 23 grudnia 2014

Ciasteczka Cytrynowe

Do zrobienia tych ciasteczek zainspirowała mnie Kasia a w zasadzie
zdjęcie jej ciasteczek cytrynowych.
Moje zupełnie ich nie przypominają ale też są obłędnie cytrynowe.
Może są trochę pracochłonne ale warte poświęconego im czasu.



Składniki:

Ciasto
85 g mąki pszennej
1 budyń śmietankowy
65 g masła
35 g cukru pudru
1 żółtko
1 cytryna - otarta skórka

Krem czekoladowo-cytrynowy
1 jajko
1 łyżka cukru
50 g masła
50 g gorzkiej czekolady
1 cytryna sok i otarta skórka

Ja to robię tak:

Ciasto: Mąkę, budyń i cukier puder przesiać, dodać masło, skórkę z cytryny i żółtko,
zagnieść ciasto.Schłodzić je w lodówce około godziny.
Schłodzone ciasto rozwałkować i wyciąć dowolne kształty.
Piec w temperaturze około 170 stopni przez 8-10 minut.

Krem: Jajko roztrzepać z cukrem, dodać sok i skórkę z cytryny.
Tak przygotowaną masę lekko podgrzać ciągle mieszając.
Do masy dodać masło i połamaną w kostki czekoladę.
Mieszać tak długo aż składniki się połączą. Kem można przetrzeć przez sito,
żeby miał gładką konsystencję, ale ja osobiście wolę czuć skórką z cytryny w kremie.
Krem trzeba schłodzić w lodówce przez kilka godzin.

Wystudzone ciastka przekładamy przygotowanym kremem, dociskamy jedno do drugiego
i wstawiamy jeszcze na trochę do lodówki. Chociaż ja nie mogłam się oprzeć.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz