sobota, 24 maja 2014

Ajerkoniak domowy

Po pieczeniu ciast zostały mi żółtka. Na początku nie bardzo miałam pomysł jak
mogę je wykorzystać albo do czego. No i się zaczęło kopanie w internecie, ale na szczęście szybka znalazłam sposób na ich wykorzystanie. Oczywiście jak to ja nie skopiowałam przepis ale zrobiłam go po swojemu. Tak wygląda mój przepis na domowy ajerkoniak.



Składniki
3 żółtka
750 ml mleka skondensowanego niesłodzonego( w kartonie )
1 cukier waniliowy
1/2 szklanki cukru
120 ml spirytusu

Ja to robię tak:
Żółtka ubić razem z cukrami na puszystą masę ( cukier musi się rozpuścić ). Następnie po woli cienką stróżką wlewać mleko, dokładnie wymieszać. Na końcu dolać spirytusu, powoli, jak mleko.
Ajerkoniak w zasadzie jest już gotowy, wystarczy przelać do butelki, ale powinien postać parę dni, żeby smak spirytusu nie był mocno wyczuwalny. Mojej Mamusi bardzo smakował już po 5 dniach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz