środa, 15 października 2014

Domowe bułeczki

W moim domu zazwyczaj gości domowej roboty chlebuś ale postanowiłam coś zmienić.
Dlatego dziś przepis na domowe bułeczki. Czas przygotowania jest podobny jak przy pieczeniu chleba, ale bułeczki lepiej się prezentują, a smakują tak samo pysznie jak chleb a nawet lepiej.



Składniki:

300 g mąki pszennej
175 g mąki razowej
20 g drożdży
2 łyżki miękkie masła
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
275 ml  ciepłej wody

Ja to robię tak:

Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sól, cukier i masło. Wyrabiamy ciasto,
będzie konsystencją przypominało kruszonkę.
Drożdże rozpuszczamy w łyżce ciepłej wody, dodajemy do mąki.
Na końcu wlewamy ciepłą wodę i wyrabiamy ciasto, aż będzie gładkie i elastyczne.
Tak przygotowane ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy
na około 90 minut w ciepłe miejsce.
W tym czasie powinno podwoić swoją objętość.
Po tym czasie ciasto wyciągamy z miski na opruszoną mąką stolnicę
i dzielimy na 12 kawałków. Formujemy z nich okrągłe bułeczki.



Układamy na blaszce wyłożonej papierem w odległości około 1.5 cm od siebie
i odstawiamy do wyrośnięcia na około 30 minut.
Ja swoje posmarowałam rozkłóconym jajkiem i posypałam sezamem, słonecznikiem
i makiem. Pieczemy 20 minut w temp około 185-200 stopni na zloty kolor.




2 komentarze: