piątek, 24 października 2014

Ryż z jabłkami

Zapiekany ryż z jabłkami przypomina mi smak dzieciństwa. Nie wiem jak Wam
ale mnie Mama i Babcia bardzo często robiła takie rarytasy. Ryż gotowany na mleku,
podsmażone jabłka i cynamon to jest to!!! W mojej wersji jest jeszcze kardamon.



Składniki:

2 torebki ryżu
1/2 l mleka
6 średnich jabłek
1 łyżka masła
1 łyżka śmietany
3 łyżki cukru
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki kardamonu
sok z połowy cytryny

Ja to robię tak:

Mleko zagotowujemy i wsypujemy ryż, gotujemy jakieś 15 minut. Ryż może być trochę
twardy, ale będzie się jeszcze zapiekał. Ugotowany ryż studzimy,
(powinien wchłonąć większość mleka), potem dodajemy śmietanę i mieszamy.
Jabłka myjemy, obieramy ze skórki i trzemy na tarce o grubych oczkach.
W rondlu roztapiamy masło, dodajemy jabłka, cukier,sok z cytryny, cynamon i kardamon.
Smażymy tak długo, aż masa zacznie gęstnieć. 
Do zapiekania użyłam małych foremek(wyszły mi 4) wysmarowanych masłem
ale można użyć jednego większego.
Zapiekankę układamy warstwami ryż potem jabłka i tak na przemian
(ostatnią warstwą musi być ryż). Wierzch można posmarować rozkłóconym jajkiem
albo śmietaną wtedy przyrumieni się na złoty kolor.

Muszę częściej wracać do smaków dzieciństwa.

4 komentarze: