środa, 26 sierpnia 2015

Drożdżówka z Serem i Skórką Pomarańczową

Ciasto drożdżowe w każdej formie gości na mim stole prawie tak często jak sernik.
Dzisiaj to drożdżówki, mój Mąż za nimi przepada, ja zresztą też.
Ciasto drożdżowe najprostsze jakie znam po za biszkoptem,
Po za tym drożdżówka z serem i domową skórką pomarańczową,
przypomina mi dzieciństwo i ciasta które robiła Babcia,
Może i Wam przypadną do gustu moje drożdżówki.



Składniki:

Ciasto
250 ml ciepłego mleka
40 g drożdży
100 g cukru
500 g mąki
1 jajko
1 żółtko
80 g roztopionego masła
1 łyżka cukru waniliowego
szczypta soli

Masa serowa
500 g twarogu
100 g śmietany
150 g cukru
1/2 szklanki kandyzowanej skórki pomarańczowej-przepis
kilka kropel aromatu pomarańczowego

Ja to robię tak:

W ciepłym mleku rozpuszczamy drożdże wraz z cukrem.
Mieszamy tak długo aż cukier się rozpuści.
Następnie dodajemy pozostałe składniki i dokładnie wyrabiamy,
aż ciasto będzie gładkie,elastyczne i odchodzi od ręki.
Jeśli będzie zbyt lepkie można dodać 2 łyżki mąki.
Ciasto odstawiamy do wyrośnięcia.
W tym czasie możemy przygotować masę serową.
Ser dwukrotnie mielimy. Dodajemy śmietanę i cukier.
Na koniec skórka pomarańczowa i aromat. Dokładnie mieszamy.
Kiedy ciasto podwoi już swoja objętość wykładamy je na podsypaną
mąką stolnicę i rozwałkowujemy na prostokąt (80 x 40).
Rozsmarowujemy na nim przygotowaną masę i zwijamy ciasto w rulon.
Następnie dzielimy go na kawałki około 5 cm.
Układamy na wysmarowanej masłem i oproszonej mąką blaszce
w odstępach bo jeszcze urosną. Tak przygotowane drożdżówki smarujemy
rozkłóconym białkiem i odstawiamy do wyrośnięcia na pół godziny.
Drożdżówki pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku
przez około 30 minut. Upieczone, studzimy i Jemy!!!




2 komentarze:

  1. Możecie mi zazdrościć, bo miałam przyjemność jeść te pyszności :-) To zdecydowanie moje smaki :-D

    OdpowiedzUsuń