czwartek, 13 sierpnia 2015

Sernik na zimno

Na upalne dni w sam raz.Bardzo prosty w wykonaniu a do tego lekki i orzeźwiający.
Bez pieczenia, no chyba że ktoś tak jak ja zapomni kupić biszkoptów
i będzie zmuszony go upiec. Ja upiekłam taki z dwóch jajek, tak jak w przepisie na
Tort bananowy. 


Składniki:

1 kostka białego sera
1 jogurt grecki 200ml
500 ml śmietanki 30%
4 łyżki cukru
4 galaretki różne

Ja to robię tak:

Zaczynamy od rozpuszczenia trzech galaretek każdą  w 1/2 szklanki wody.
Odstawiamy do ostygnięcia.
Ser ucieramy razem z jogurtem i cukrem na gładką masę.
Śmietankę ubijamy na sztywno i po łyżce dodajemy do utartego sera.
Mieszamy aż masa będzie miała jednolitą konsystencję.
Dzielimy ją na trzy części.Do pierwszej części dodajemy czerwoną galaretkę,
mieszamy i wylewamy na wcześniej przygotowany biszkopt,
wstawiamy do lodówki, czekamy aż stężeje.
Następne warstwy zielona i żółtą przygotowujemy dokładnie tak samo czekając,
aż poprzednia warstwa stężeje. Ostatnią warstwą jest galaretka u mnie różowa,
rozpuszczona w 300ml wody.
Sernik wkładamy na 2-3 godziny do lodówki aż stężeje.



2 komentarze: