czwartek, 3 grudnia 2015

Pierogi z Kaszą Gryczaną

Pierogi z kaszą to moje odkrycie po warsztatach kulinarnych
z Adrianem Feliksem.
Wcześniej kasza nie gościła zbyt często na moim talerzu.
Najbardziej zadowolony jest jednak mój Mąż, bo uwielbia te pierogi,
najlepiej odsmażane.
Ale pierogi to nie sama kasza, to też mięsko z kurczaka i twaróg,
a połączenie tych smaków jest rewelacyjne.



Składniki:

Ciasto
400 g mąki pszennej
1 łyżka soli
2 łyżki rozpuszczonego masła
200 ml ciepłej wody

Farsz
200 g kaszy gryczanej palonej
1 filet z kurczaka duży
1 kostka twarogu
1 cebula
2 łyżki masła
marchew, seler, pietruszka, ziele angielskie, liść laurowy- do bulionu
sól, pieprz,

Ja to robię tak: 

Kaszę ugotować według przepisu na opakowaniu.
Mięsko wraz z warzywami i przyprawami gotujemy aż zmięknie.
Bulionu nie wylewamy- przyda się do farszu.

Ciasto: za podanych składników zagniatamy cisto, przykrywamy
i odstawiamy żeby odpoczęło.

Farsz: cebule kroimy w kostkę i podsmażamy na maśle.
Mięso, ser i kaszę mielimy w maszynce do mielenia mięsa ( grube oczka).
Dodajemy usmażona cebulę, przyprawiamy i dokładnie mieszamy na jednolita masę.
Jeśli masa jest zbyt sucha dodajemy bulionu.

Cisto rozwałkować, wykroić kółka na które nakładamy farsz i lepimy pierogi.
Gotujemy a osolonej wodzie.
Podajemy z podsmażoną cebulka lub tak jak lubi mój Mąż czyli odsmażane.
 





4 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa jak smakują, muszę koniecznie wypróbować przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują rewelacyjnie :) Zachęcam do wypróbowania :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł na farsz, dla mnie do wykorzystania, pozdrawiam choć jestem tu po raz pierwszy.Maja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierogi pysznie smakują :) Zachęcam do odwiedzania mojego bloga może znajdziesz jeszcze coś dla siebie :) Pozdrawiam.

      Usuń