czwartek, 26 listopada 2015

Tarta z Gruszkami, Marcepanem i Kwaśną Śmietaną

Ostatnio stałam się fanką gruszek.
Często teraz goszczą w mojej kuchni, więc postanowiła wykorzystać
je w końcu do upieczenia czegoś dobrego.
Tak  powstała tarta z gruszkami uzupełniona smakiem
marcepana i kwaśnej śmietany, która po upieczeniu okazała się nie być kwaśna.
Spróbujcie a sami się przekonacie.



Składniki:

Spód
1/2 kostki masła
1 jajko
100 g mielonych orzechów
1 szklanka mąki
3 łyżki cukru pudru

Masa śmietanowa
250 ml śmietany 12%
2 jajka
2 żółtka
1 cukier wanilinowy
1 1/2 łyżki budyniu waniliowego
4 łyżki cukru

Masa marcepanowa
200 g marcepana
2 białko

Dodatkowo 
3 gruszki
sok z cytryny
płatki migdałowe

Ja to robię tak:

Spód: z podanych składników zagnieść ciasto i na godzinkę wstawić do lodówki.
Schłodzonym ciastem wylepić formę do tary i wstawić do nagrzanego piekarnika
do temp. 200 stopni i piec około 20 minut.

Masa śmietanowa: wszystkie składniki za pomocą miksera ubijamy na jednolitą masę.

Masa marcepanowa: marcepana rozdrabniamy dodajemy białka i za pomocą miksera
ucieramy. Jeśli masa będzie bardzo gęsta można dodać łyżkę masy śmietanowej.

Na podpieczony spód tarty wylewamy masę śmietanową układamy
pokrojone w plasterki gruszki skrapiamy sokiem z cytryn,
które dekorujemy masą marcepanową, (ja do tego użyłam szprycy).
Posypujemy płatkami migdałowymi
i na pół godziny wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.
Po odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.
Smacznego.

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz