wtorek, 15 września 2015

Ciasto z Dżemem, Marcepanem, Kremem Śmietanowym i Bezą

Wam też się to zdarza, macie ochotę na coś słodkiego
ale jeszcze nie wiadomo co to jest?
Nawet nie wiadomo czy już ktoś to wymyślił? ;)
Mnie to przydarzyło się ostatnio. Szukałam inspiracji na wszystkie możliwe
sposoby i nic. Dopóki nie porozmawiałam z Kasią.
A oto efekt.


Składniki:

Biszkopt
2 jajka
4 żółtka
5 łyżek cukru
4 łyżek mąki
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krem śmietanowy
500 ml śmietanki 30%
200 ml jogurtu greckiego
3 łyżki cukru pudru
2 fixy do śmietany

Beza
4 białka
3/4 szklanki cukru(drobnego)
1 łyżka octu
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Dodatkowo
1 słoiczek dżemu z borówki amerykańskiej 
20 dag marcepana

Ja to robię tak:

Biszkopt: białka oddzielamy od żółtek, ubijamy ze szczyptą soli na sztywno.
Do ubitych białek dodajemy po łyżce cukru. Nadal ubijając dodajemy po jednym żółtku.
Do tego momentu używam miksera. Mąkę przesiewamy i razem z proszkiem oraz kakao
dodajemy do masy jajecznej,mieszamy drewnianą łyżką.
Pieczemy w prostokątnej blaszce, w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 20 minut. Studzimy.

Krem: śmietankę ubijamy, kiedy zaczyna gęstnieć dodajemy jogurt i dalej ubijamy,
dodając cukier i fix do śmietany. Masa powinna mieć dosyć zwartą konsystencje
żeby nie spływała z ciasta. Można dodać jeszcze jeden fix jeśli jest za rzadka.

Beza: białka ubijamy na sztywno ze szczypta soli, dodajemy cukier i miksujemy
tak długo aż cukier się rozpuści. Na koniec dodajemy ocet i mąkę.
Tak przygotowaną masę przekładamy do tej samej formy w której był pieczony
biszkopt i pieczemy, najpierw w 150 stopniach przez około15 minut.
Potem zmniejszamy temperaturę do 120 stopni i pieczemy jeszcze 30 minut.
Studzimy nie wyciągając z piekarnika przy uchylonych drzwiczkach.

Składamy ciasto. Na biszkopcie rozsmarowujemy dżem, Na niego ścieramy
marcepan na tarce o dużych oczkach.
Na nim rozsmarowujemy krem, a na wierzch układamy bezę.
Tak przygotowane ciasto wkładamy na 2-3 godziny do lodówki.
Zachęcam do wypróbowania, warto.

4 komentarze:

  1. bardzo ładnie się prezentuje, tak delikatnie i smakowo według mnie musi być pycha!
    Zapraszam do mnie :) http://rategazelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj napatrzyłam się na zdjęcie, dzisiaj miałam okazję posmakować, teraz skomentuję ;) Cieszę się, że zainspirowałam Cię troszkę ;) Ciasto smaczniutkie, a bezą mnie kupiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za inspirację :) a jeśli chodzi o bezę to wiadomo co "Tygryski Lubią Najbardziej" ;)

      Usuń