wtorek, 27 października 2015

Zawijane Bułeczki Drożdżowe z Dżemem

Do upieczenia bułeczek bardzo przyczyniła się moja Siostra a w zasadzie
zdjęcie jej wypieków. Ta cudnie wyglądały na zdjęciu, że nie mogłam
się oprzeć pokusie i upiekłam.
Było warto, znikają w podobnym tempie jak Uśmiechnięte Ciasteczka.
Zresztą sami spróbujcie to się przekonacie.



Składniki:

1 1/2 szklanki mleka
1/4 szklanki cukru
1/3 kostki drożdży
1/4 kostki masła
3 szklanki mąki
1 jajko
1/2 łyżeczki soli
Dodatkowo
ulubiony dżem u mnie porzeczkowy i jagodowy
1 jajko

Ja to robię tak:

Mleko, masło cukier i drożdże mieszamy w garnuszku i lekko podgrzewamy.
Drożdże lubią ciepełko.
Przelewamy do miski i dodajemy mąkę, jajko i sól i wyrabiamy
ciasto aż będzie gładkie i elastyczne.
Odstawiamy do wyrośnięcia aż podwoi swoją objętość Tak na około 30 minut.
Następnie ciasto wykładamy na oprószoną mąką stolnicę i rozwałkowujemy
na placek o grubości około 4-5 mm.
Kroimy w prostokątne paski (10 x 15), końcówki prostokąta nacinamy(tak z 5 cm).
Na nienaciętej części rozsmarowujemy dżem tak około łyżeczki i zawijamy.
Drożdżówki smarujemy rozkłóconym jajkiem i odstawiamy do wyrośnięcia
na jakieś 15 minut. Pieczemy w nagrzanym piekarniku przez
około 20 minut w temp. 200 stopni na złoty kolor.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz