piątek, 13 listopada 2015

Ciasteczka Cytrynowe Wyciskane

Stałam się niedawno szczęśliwą posiadaczką pistoletu do wyciskanych ciasteczek.
Długo się nie zastanawiałam kiedy z niego skorzystam.
Już tego samego dnia a w zasadzie wieczoru ciasteczka się wyciskały.
Na początku nie było łatwo to prawda ale efekt końcowy jest całkiem smaczny.
Jeśli tylko macie taki sprzęt to próbujcie. Ten przepis można też wykorzystać
do ciastek przez maszynkę wyciskanych- takie maszynki miały nasze Mamy i Babcie :)



Składniki:

1 1/2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
1/2 kostki miękkiego masła
2 żółtka
1 łyżka oleju
skórka otarta z jednej cytryny
szczypta soli

Ja to robię tak:

Suche składniki ciastek przesiewamy do miski, dodajemy pozostałe składniki
i zagniatamy na gładkie i elastyczne ciasto.
Gdyby było zbyt kleiste należy dodać mąkę.
Można też schłodzić w lodówce, ja robiłam od razu bo nie mogła się doczekać.
Ciasto wkładamy do pistoletu i wyciskamy ciasteczka na blaszkę.
Pieczemy przez około 15 minut w temp. 180- 200 stopni.
Po upieczeniu wystudzić i pałaszować.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz