wtorek, 11 marca 2014

Pomarańczowy Serniczek

Trzy dni intensywnego myślenia nad tym jak ma smakować i wyglądać sernik.
Od początku wiedziałam że chcę żeby był pomarańczowy i bardzo intensywny
w smaku a do tego puszysty i delikatny.
W końcu wymyśliłam takie cudo.




Składniki 

Mas serowa
1 kg sera białego chudego
250 g serka mascarpone 
4 żółtka
6 białek
3 łyżki zmielonych otrąb
1 budyń śmietankowy
100 g skórki pomarańczowej

Masa Pomarańczowa -Orange Curd
3 pomarańcze skórka i sok
2 żółtka
2 jajka
1 szklanka cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka oliwy

Jak to robię tak:
Masa pomarańczowa:Wszystkie składniki oprócz oliwy umieścić w garnuszku,
dokładnie wymieszać i zagotować cały czas mieszając, żeby z masy nie powstała
jajecznica.Gotować tak długa aż masa zgęstnieje jak budyń i dodać oliwę.
Gotować jeszcze 2 minuty cały czas mieszając.
Wystudzić. Można ją przygotować dzień wcześniej.

Masa serowa:Ser zblendować na gładką masę, następnie dodać mascarpone,
potem żółtka, masę pomarańczową, otręby i budyń oraz skórkę pomarańczową.
Dokładnie wymieszać.
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli i dodać przygotowanej wcześniej masy.
Wymieszać delikatnie drewnianą łyżką.
Tak przygotowany ser przełożyć do blaszki wysmarowanej masłem
( w moim przypadku były dwie 18 i 25 gdyż masy jest sporo)
wstawić do piekarnika nagrzanego do 180-200 stopni
piec 15 minut, następnie temperaturę zmniejszyć do 125 stopni i piec 90 minut.
Po upieczeni sernik pozostawić w piekarniku do wystygnięcia przy uchylonych
drzwiczkach(najlepiej na cała noc).
Ja swój udekorowałam polewą z gorzkiej czekolady roztopionej w kąpieli wodnej.




Serniki dla Miksera - edycja 1.14

3 komentarze:

  1. ale smakowity.....bez spodu,sam serniczek i czekolada

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bajecznie :)
    Takiemu nie można się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, bardzo podoba mi się ten blog, dlatego nominowałam Cię do Liebster award, więcej znajdziesz tu: http://malekulinaria.blogspot.com/2014/03/dostaam-nominacje-do-liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń