czwartek, 6 marca 2014

Domowa Bajaderka

Domowa bajaderka nie przypomina tej z cukierni.
Moja nie zawiera grama tłuszczu i nie dlatego,że nie było w lodówce
ale dlatego, że chciałam zrobić wersję light.
Moim domowym degustatorom bardzo smakowały w tym wydaniu.



Składniki 

40 dag pokruszonych suchych ciastek(u mnie ciasto biszkoptowe suche i ciasteczka orkiszowe)
1 szklanka wody
100 ml likieru czekoladowego
2 łyżki powideł śliwkowych
3 łyżki cukru pudru
10 suszonych daktyli
50 gr skórki pomarańczowej
50 gr migdałów w płatkach 
garść orzechów włoskich posiekanych

Ja to robię tak:
Ciastka lekko pokruszyć i zalać wrzącą wodą z cukrem. Odczekać chwilę aż ciastka
wchłoną wodę, dolać likier i wymieszać. Kiedy masa trochę ostygnie dodać powidła
oraz bakalie. Masę mieszać tak długo aż będzie miała konsystencję z której
da się formować kulki.
Ja swoje kulki obtaczałam w wiórkach kokosowych i mielonych orzechach.


Dla mnie bomba!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz