niedziela, 26 stycznia 2014

Domowy Pasztet

Domowe przetwory mięsne w mojej kuchni to zasługa mojego Męża.
Gotowanie od czasu do czasu sprawia mu sporo radości więc
postanowiłam o tym napisać na swoim blogu.
Jest mięsożercą i może dlatego przygotowany pasztet
wyszedł mu fantastycznie.
Pasztet wbrew pozorom nie jest trudny w wykonaniu
ale jest czasochłonny. Warto jednak bo smak jest obłędny.


 Składniki

1 kg mięsa wieprzowego(w naszym przypadku łopatka)
0,5 kg boczku
0,8 kg mięsa drobiowego
0,3 kg wątróbki drobiowej
3 duże cebule
5 jajek
2 bułki
Przyprawy
3 liście laurowe
5 ziaren ziela angielskiego
5 ziaren czarnego pieprzu
sól, pieprz i gałka muszkatołowa

Ja to robię tak: 
A w zasadzie Mąż
Cebulę obrać i pokroić na grube plastry. Mięso i boczek pokroić na kawałki podobnej wielkości.
Na dnie garnka ułożyć boczek. potem wieprzowinę, mięso drobiowe i plastry cebuli.
Dorzucić przyprawy, liście i ziarna ziela oraz pieprzu.Zalać wodą około 0,5 litra.
Dusić mięso na małym ogniu 90 minut. Osobno usmażyć wątróbkę.
Mięso wraz z cebulą wyciągnąć z garnka i ostudzić. W powstałym wywarze namoczyć bułki.
Wystudzone mięso, wątróbkę i cebulę  oraz namoczone bułki zmielić dwukrotnie.
Dodać jajka i pozostałe przyprawy sól, pieprz i gałkę. Dokładnie wymieszać na jednolita masę.
Tak przygotowany pasztet przełożyć do wysmarowanych masłem i obsypanych
bułką tartą foremek. Piekarnik nagrzać do 200 stopni i piec około 60 minut.
Pasztet świetnie się mrozi.
Można go też zagotować w słoiczkach.



Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz