środa, 29 stycznia 2014

Prawie Dietetyczna Zupa

Nie jestem fanką zup, no chyba, że to ogórkowa : )  moja ulubiona,
Ta wyszła bardzo smaczna dlatego chciałam się podzielić z Wami przepisem.
Zupa prawie dietetyczna bo bez mąki i na warzywnym bulionie.
Dietetycy będą ze mnie dumni.
Doskonale nadaje się na lekki obiad.




Składniki

2,5 l wody
2 marchewki
2 pietruszki
1/4 selera
1/2 cebuli
4 ziemniaki
1/4 kapusty włoskiej
1/4 kalafiora
por zielona część
2 łyżki śmietany
Przyprawy
sól, pieprz,liść laurowy,natka pietruszki

Ja to robię tak:
W garnku zagotować wodę z solą i liściem laurowym,
dodać pokrojoną w kostkę marchewkę, pietruszkę,
seler i cebulę. Do podgotowanego wywaru dodać por pokrojony w piórka,
ziemniaki w kostkę, poszatkowaną kapustę i kalafior podzielony na różyczki.
Gotować, aż kalafior będzie miękki ale nie rozgotowany.
Śmietanę wymieszać z niewielka ilością wywaru i dodać do zupy.
Doprawić do smaku przyprawami.
Polecam, mięsożernemu Mężowi też smakowało.




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz