poniedziałek, 20 stycznia 2014

Sernik Wiśniowy

Sernik to ulubione ciasto mojego Męża, przynajmniej tak było do tej pory.
Jednak od dziś ja tez stałam się fanką tego ciasta a to za sprawą tego przepisu.
Ciasto jest fantastyczne puszyste, wilgotne i mega wiśniowe.No i ta czekolada : )
Od dziś moje ulubione.

Składniki

Spód
200 g ciasteczek owsianych
80 g masła
1 łyżka kakao

 Masa serowa
500 g serka mascarpone
500 g twarogowego serka wiśniowego
1/2 szklanki cukru
3 jajka
2 białka
3 łyżki mielonych otrąb
100 g suszonych wiśni

Dodatkowo
1 tabliczka gorzkiej czekolady
kandyzowane wiśnie

Ja to robię tak:
Spód: ciasteczka zblendować dodać do nich kakao i roztopione masło. Dokładnie wymieszać.
Tak przygotowaną masą wyłożyć tortownicę
i piec 5 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Masa serowa:żółtka razem z cukrem ubić na puch, powoli dodawać serki.
Następnie dodać otręby i wiśnie. Na koniec białka(ubite na sztywno z odrobiną soli),
delikatnie wymieszać.
Masę wyłożyć na podpieczony spód.
Ciasto włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez 15 minut.
Po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 125 stopni i piec około 90 minut.
Po upieczeniu sernik najlepiej pozostawić w piekarniku do całkowitego wystygnięcia,
oczywiście zostawiając uchylone drzwi.

Ostudzone ciasto udekorować roztopioną czekoladą i wiśniami.

Wspólne pieczenia sernika z mascarpone
Ciasto grzechu warte !!! : )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz