wtorek, 4 lutego 2014

Cytrynowe Niebo

To ciasto tak bardzo przypadło mi do gustu,
że postanowiłam je zrobić w dwóch wersjach białej i czarnej.
Ciasto jest bardzo lekkie i obłędnie cytrynowe.


Składniki

Biszkopt
4 jajka
7 łyżek cukru
7 łyżek mąki(ciemny biszkopt 6 łyżek mąki i 1 łyżka kakao)
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Masa cytrynowa
1 l soku z limonki
3 budynie śmietankowe
1 galaretka cytrynowa

Masa śmietanowa
400 ml gęstego jogurtu
330 ml śmietanki 30 %
4 łyżki cukru pudru
3 płaskie łyżki żelatyny
1/3 szklanki wody
1 cytryna sok i skórka

Ja to robię tak:
Biszkopt: białka ubić ze szczyptą soli na sztywno, dodać cukier, ubić.
Potem dodawać po jednym żółtku i dalej ubijać.
Ja do tego momentu ubijam mikserem.
Mąkę połączyć z proszkiem i dodać do ubitych jajek, delikatnie wymieszać
drewnianą łyżką.  Ciasto przełożyć do blaszki. Piec w nagrzanym
do 175 stopni piekarniku, około 20 minut.

Masa cytrynowa: na soku ugotować budyń, pod koniec dodać sucha galaretkę.

Masa śmietanowa; jogurt ubić z cukrem, dodać sok i skórkę z cytryny.
W osobnym naczyniu ubić śmietankę. Żelatynę rozpuścić w wodzie i ostudzić.
Delikatnie połączyć śmietankę z jogurtem, na koniec dodać żelatynę.
Wymieszać.

Na biszkopt wyłożyć masę cytrynową jeszcze ciepłą.
Kiedy już się ostudzi nałożyć masę śmietanową.
Udekorować czekoladą lub czymś innym, jak kto woli.



Ja osobiście wole białą wersje ciasta, ale zachęcam do wypróbowania obu.

1 komentarz:

  1. Potrzebuje takiego "cytrynowego nieba" przyziemności mam już na dzisiaj dość :)

    OdpowiedzUsuń