poniedziałek, 9 grudnia 2013

Wytrawne Muffiny

Muffiny to jedna z tych potraw które zawsze chciałam zrobić ale jakoś nigdy się nie składało.
Mimo że ich zrobienie nie zajmuje dużo czasu a samo wykonanie jest dosyć proste
to i tak miałam stracha jak wyjdą.
Chociaż jestem strasznym słoduchem to postanowiłam zrobić muffiny wytrawne.
Wyszły pyszne i aromatyczne. Okazało się, że strach ma wielkie oczy.


Składniki

2 szklanki mąki
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli, zioła prowansalskie, ostra papryka
200 ml jogurtu greckiego
1/2 szklanki mleka
1 jajko
1/3 szklanki oleju

Dodatkowo
100 g dobrej kiełbasy
1 cebula czerwona
1/3/ papryki
4 suszone pomidory
1 ząbek czosnku

Ja to robię tak:

Suche składniki wymieszać w jednej misce, w drugiej dokładnie wymieszać mokre.
Składniki z obu misek dokładnie połączyć. Ciasto jest dość gęste.
Osobno na patelni podsmażyć kiełbasę, cebulę i paprykę pokrojoną w kostkę(smak będzie wtedy lepszy) i czosnek. Wystudzić, dodać do ciasta. Na koniec dodać suszone pomidory pokrojone w kostkę.
Wymieszać.
Blachę na muffiny(której jeszcze nie posiadam) wyłożyć papilotkami i wypełnić do 3/4 wysokości.
Bez blaszki też wychodzą choć nie są tak kształtne.
Piec ok 20 minut w temp. 180 stopni.



4 komentarze: