niedziela, 8 grudnia 2013

Mega Cytrusowe Kostki

Właśnie wyjęłam ciasto z lodówki wygląda fantastycznie i mam nadzieję, że tak samo smakuje.
Chciałam żeby było mega cytrusowe ale i smaczne ciekawe, czy się udało?
Jestem fanką cytryny, ale postanowiłam ją połączyć z pomarańczą
żeby było jeszcze bardziej egzotyczne.
A oto przepis.

Składniki

600 ml jogurtu greckiego
3 galaretki pomarańczowe
1 galaretka cytrynowa
2 cytryny
owoc do dekoracji-kaki
op. delicji pomarańczowych lub innych czekoladek

Ja to robię tak:

Galaretkę cytrynową i jedna pomarańczową rozpuszczamy w 400 ml wrzącej wody.
Studzimy.
Cytrynę parzymy, ścieramy skórkę i wyciskamy sok . Dodajemy do jogurtu i mieszamy.
Wlewamy wystudzoną galaretkę, mieszamy.
Niewielką ilość masy jogurtowej wylewamy do formy(w moim przypadku okrągła)
i schładzamy aż lekko stężeje(masa jest dosyć rzadka).
Układamy na niej delicje(choć w moim przypadku to były też czekoladki)  i wstawiamy do lodówki do zastygnięcia.
Następnie wlewamy resztę masy i schładzamy.
Dwie pozostałe galaretki pomarańczowe rozpuszczamy w 500 ml wody. Studzimy.
Na masie jogurtowej układamy owoce(u mnie kaki ale może to być jakiś inny egzotyczny owoc).
Wylewamy tężejącą galaretkę i wstawiamy na kilka godzin do lodówki. Najlepiej na całą noc.

Moja kostka wyszła tak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz