niedziela, 8 grudnia 2013

Kurczak z cynamonem czyli smo zdrowie na talerzu

Postanowiłam że tym razem przepis będzie na coś zdrowego.
Odkąd pamiętam jestem na diecie, teraz też
można by powiedzieć,że jestem na wiecznej diecie! : )
Widzę jej efekty dlatego podzielę się z Wami jednym z przepisów.
To chyba moje ulubione danie.

Składniki

1 torebka ryżu
1 pierś z kurczaka
4 marchewki
4 pietruszki
1/2 papryki
1/3 kalafiora albo brokuła
1 cebula czerwona

Przypraw: sól,pieprz, zioła prowansalskie, cynamon,sos sojowy ciemny i oliwa.

Ja to robię tak

Pierś z kurczak pokroić w kostkę, obsypać przyprawami - cynamonu nie za dużo -szczypta.
Odstawić by smaki się przegryzły co najmniej na godzinę.
Marchewkę i pietruszkę pokroić  w plasterki i ugotować w osolonej wodzie na pół twardo.
Kalafior-w moim przypadku, podzielić na różyczki i też ugotować.
Cebulę pokroić w piórka a paprykę w paski nie za cienkie.

Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu(u mnie ryż basmati)
Kurczaka podsmażyć na patelni dodać paprykę, chwilę podsmażyć i dodać cebulę.
Ja podlałam kurczak jeszcze niewielką ilością białego wina ok 100ml.
Następnie dodać ugotowane warzywa i wymieszać.
Jeśli trzeba można jeszcze przyprawić solą i ziołami.

Na moim talerzu prezentuje się tak.


I smakuje wyśmienicie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz